Vivora Rent A Car

GÜVENLİ VİRAJ ALMA TAKTİKLERİ

10 Kasım, 2019

Ç evremizdeki insanları çoğunun ehliyeti vardır fakat usta şoför olmak başka bir meziyettir. Yolculuk ederken kimin usta şoför olup olmadığı kolay bir şekilde anlaşılır zaten. Eğer usta bir şoförün yolcusu isek, kendimizi suyun akışında gibi hissederiz.

Çevremizdeki insanları çoğunun ehliyeti vardır fakat usta şoför olmak başka bir meziyettir. Yolculuk ederken kimin usta şoför olup olmadığı kolay bir şekilde anlaşılır zaten. Eğer usta bir şoförün yolcusu isek, kendimizi suyun akışında gibi hissederiz.


 

Bu yazımızda güvenli viraj alma taktiklerini siz okuyucularımızla paylaşıyoruz. İster şoför koltuğunda oturun isterse de yolcu koltuğunda bu bilgiler sizlerin aktif şekilde kullanabileceği veya sürüş performansını gözden geçirse iyi olur dediğiniz arkadaşlarınıza önerebileceği altın değerinde paylaşımlardır. Güvenli viraj alma taktikleri hem konforlu ve güvenli bir yolculuk yapmanızı hem de aracınızın daha uzun ömürlü olmasını sağlar. Beklenmeyen sorunları önler ya da geciktirir. Özellikle kiralık araçlarda hiç beklemediğiniz bir sorun çıkmasının büyük ölçüde önüne geçer. Çünkü bu tür araçlar çok yoğun şekilde kullanıldığı için, her ne kadar bakımları düzenli olarak yaptırılsa da bir sorunla karşılaşma ihtimaliniz daha yüksektir. Tabiki bunda arabanın yaşı, markası ve benzeri daha büyük etkenler de vardır fakat önlem almak her zaman kazandırır.

Virajın Sonunu Görmek Güvenli Sürüş İçin Önemlidir

Virajın sonunu görmek her durumda mümkün olmasa da, eğer mümkünse görüş oluşturmak güvenli viraj almak için çok önemlidir. Virajın sonun görmek için virajın iç tarafından uzaklaşılmalıdır. Viraj sola dönüyorsa sağ tarafa, sağa dönüyorsa sol tarafa kaymak mümkün olan en uç noktayı görmek için yapılacak en iyi harekettir. Tabii ki yol bölümüş değilse, yani karşıdan da trafik akışı oluyorsa bu hareketten kaçınılmalı, kendi trafik akış bölgemizde mümkün olan en kıyı bölgeye (sağ ya da sol) konumlanma yapılmalıdır.
Virajın sonu görüldükten sonra ise direksiyon eğime göre içe doğru çevrimelidir, bu hareketin erken yapılması katettiğiniz yol geometrisinin daha küçük çaplı bir çember haline getireceğinden, direksiyonu daha da içe çevirmenize sebep olur ve bu dengeli sürüşünüzü bozar.



Viraja Girerken Vites Düşürmek Daha Dengeli Bir Sürüş Sağlar

Sürücüler genelde viraja girdikten sonra fren yaparlar ya da vites düşürürler. Dairesel bir yörüngede hareket ederken fizik kuralları gereği aracınıza bir merkez kaç kuvveti biner. Siz aracınızın süratini virajın içinde düşürürseniz, aracınız bir anda daha az enerjiye sahip olacağı ve dairesel hareketten dolayı tekerlerdeki yüklerin farkı olacağı için merkez kaç kuvveti ani çarpma/fren etkisi yaratır ve aracınızın dengesi bozulur. Yüksek süratlerde aracın kontrolünün tamamen kaybına ve kazaya sebebiyet verebilir. Bu durumdan kaçınmak için aracın sürati viraja girmeden önce düşürülmeli ve virajı almak için optimum seviyeye getirilmelidir.
Viraj dönmedeki en uygun hareket, vitesi viraja girmeden önce düşürmek, viraja girdikten sonra ihtiyaç halinde hafif fren yapmak ve viraj bittikten sonra hafif gaza basıp sürat almak şeklinde olacaktır.